ЗАЯВА про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки проєкту Програми соціально-економічного та культурного розвитку Кам’янського району на 2024-2025 роки
опубліковано 11 грудня 2023 року о 15:30

ЗАЯВА про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки проєкту Програми соціально-економічного та культурного розвитку Кам’янського району на 2024-2025 роки


  • Замовник:
  • Відділ економіки та агропромислового розвитку Кам’янської районної державної адміністрації (далі - Відділ).


  • Назва документа державного планування:
  • Проєкт Програми соціально-економічного та культурного розвитку Кам'янського району на 2024-2025 роки


  • Основні цілі документа державного планування, його зв’язок з іншими документами державного планування

Відповідно до пункту 3 частини першої статті 1Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку» документами державного планування є стратегії, плани, схеми, містобудівна документація, загальнодержавні програми, державні цільові програми та інші програми і програмні документи, включаючи зміни до них, які розробляються та/або підлягають затвердженню органом державної влади,органом місцевого самоврядування. Програма соціально-економічного та культурного розвитку Кам'янського району на 2024-2025 роки (далі-Програма) є документом державного планування місцевого рівня. Метою Програми є відновлення економіки, соціальної та гуманітарної сфери у повоєнних умовах, пошкоджень значної частини виробничої, енергетичної та транспортної інфраструктури, ускладнень логістичних зв’язків, зовнішньої частини населення. Розроблення Програми має зв’язок та узгоджується з іншими документами державного планування, що в тій чи іншій мірі визначають передумови для прийняття рішень,а саме: Цілого сталого розвитку до 2030 року(Указ України від 30.09.2019 №722);Державна стратегія регіонального розвитку на 2021-2027 роки, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 05.08.2020 №695; Стратегія регіонального розвитку Дніпропетровської області на період до 2027 року, затвердженої рішенням Дніпропетровської обласної ради від 07.08.2020 № 624-24/VII; Програма розроблена згідно з вимогами Конституції України,на підставі: Закону України «Про державне прогнозування та розроблення програм економічного і соціального розвитку України» від 02.12.2012 №1602-III; Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку» від 01.01.2020 № 2354-VIII; Постанови Кабінету Міністрів України від 26.04.2003 №621 «Про розроблення прогнозних і програмних документівекономічного і соціального розвитку та складання проектів Бюджетної декларації та державного бюджету» з урахуванням завдань інших документів державного планування.


  • Якщо мірою документ державного планування визначає умови для реалізації видів діяльності або об’єктів, щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля( у тому числі щодо визначення місцезнаходження,розміру, потужності або розміщення ресурсів)
  • Відповідно до частини першої статті 3 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля», здійсненняоцінки впливу на довкілля є обов’язковим у процесі прийняття рішень про провадження планової діяльності, визначеної частинами 2 і 3 статті 3. Така планова діяльність підлягає оцінці впливу на довкілля до прийняття рішення про провадження планової діяльності. Програма соціально-економічного та культурного розвитку Кам’янського районну на 2024-2025 роки охоплює основні види господарської діяльності: промислові та агропромислові комплекси,транспортне та дорожнє господарство, інтенсивну, будівельну та містобудівну діяльність, енергоефективність, житлово-комунальне господарство,освіту, охорону здоров’я, фізичну культуру і туризм, екологічну безпеку.
  • Головними екологічними проблемами, які мають відношення до Програми є: захист атмосферного повітря; необхідність відновлення та модернізація головних споруд та мереж інженерної інфраструктури (централізоване водопостачання та водовідведення), збереження природних рослинних ресурсів та забезпечення необхідною площею зелених насаджень загального користування.

Виконання стратегічної екологічної оцінки (далі- СЕО) документа державного плану передбачає аналіз та оцінку ймовірних наслідків та ризиків реалізації проектних рішень як на окремі компоненти навколишнього природного середовища, так і на загальний баланс екосистеми, на життя та здоров’я населення.

Метою СЕО є забезпечення високого рівня охорони довкілля та сприяння інтеграції екологічних факторів.

За кожним розділом Програми визначені завдання і заходи, серед яких можуть бути проєкти, які, відповідно до Закону України “Про оцінку впливу на довкілля”, підлягатимуть оцінці впливу на довкілля до прийняття рішення про провадження планованої діяльності. Для таких проєктів має бути здійснена процедура оцінки впливу на довкілля.


  • Інформація про ймовірні наслідки: а) для довкілля,у тому числі для здоров’я населення; б) для територій з природоохоронним статусом; в) транскордонні наслідки для довкілля,у тому числі дляздоров’я населення

Під час здійснення стратегічної екологічної оцінки необхідно оцінити ймовірні наслідки реалізації Програми, зокрема, мають бути оцінені ймовірні наслідки:

а) для довкілля, у тому числі для здоров’я населення:

Реалізація заходів Програми може мати ймовірні наслідки для таких складових навколишнього природного середовища, як атмосферне повітря, ґрунти та земельні ресурси, водні ресурси, ландшафт, біорізноманіття та відходи.

Виконання стратегічної екологічної оцінки передбачає аналіз та оцінку ймовірних наслідків та ризиків реалізації заходів, прийнятих у Програмі, на окремі компоненти довкілля (ґрунти, поверхневі та підземні водні ресурси, атмосферне повітря, рослинний та тваринний світ), соціально-економічні умови розвитку території, а також на здоров’я населення.

  • б) для територій з природоохоронним статусом:

На території Кам’янського району налічується 22 об’єктів природно-заповідного фонду, у тому числі:

  • 6 об’єктів загальнодержавного значення – 5 заказників ( 2 ланшафтні, 2 лісові, 1 ботанічний) та 1 памятка природи ботанічна;
  • 16 об’єктів місцевого значення, з них: 15 заказників ( 4 ланшафтні, 1 лісовий, 10 ботанічних) та 1 заповідне урочище.

Під час здійснення стратегічної екологічної оцінки необхідно оцінити ймовірні наслідки для цих територій.

  • в) транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров’я населення:

Під час здійснення стратегічної екологічної оцінки немає необхідності проводити дослідження транскордонних наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення.

  • Виправдані альтернативи, які необхідно розглянути, у тому числі, якщо документ державного планування не буде затверджено

Зважаючи на комплексність рішень проєкту Програми, що обумовлюється необхідністю виконання стратегічних цілей, здійснюється розгляд виправданих альтернатив планованих рішень. При впровадженні заходів Програми, у порівнянні із існуючим станом, очікується позитивний вплив на навколишнє природне середовище, у тому числі на здоров’я населення. Альтернатива 1: « Нульовий сценарій» - опис, оцінка та прогнозування ситуації у випадку не затвердження та не реалізації запропонованої Програми. Оцінку Альтернатива 2: «Максимально сприятливий сценарій» - опис, оцінка та прогнозування ситуації у випадку реалізації запропонованих заходів із використанням інноваційних технологій на засадах сталого розвитку. Кінцевим продуктом аналізу виправданих альтернатив стане формування найбільш екологічно та економічно вигідного сценарію реалізації проекту даного документу державного планування з урахуванням державних, громадських та приватних інтересів. Оцінку ефективності вказаної альтернативи буде відображено у Звіті про стратегічну екологічну оцінку.

  • Дослідження, які необхідно провести, методи і критерії, що використовуватимуться під час стратегічної екологічної оцінки

Для проведення стратегічної екологічної оцінки буде використана наступна інформація: доповіді про стан довкілля, статистична інформація, дані моніторингу стану довкілля, експертні оцінки, інша доступна інформація. Під час проведення стратегічної екологічної оцінки будуть застосовані такі аналітичні методи: аналіз тенденцій, оцінка ймовірних наслідків відповідно до контролю переліку, експертний аналіз. Також будуть використані такі методи участі громадськості, як формування, консультування, опитування, коментування, обговорення тощо. Вище вказані методи та підходи базуються на ключових принципах прийняття екологічно безпечних рішень-попередження та запобігання шкодо чинному антропогенного впливу. Для здійснення стратегічної екологічної оцінки буде здійснено: збір та аналіз інформації про поточний стан компонентів навколишнього природного середовища; проведення аналізу слабких та сильних сторін проєкту програми з точки зору екологічної ситуації, SWOT-аналізу; проведення консультації з громадськістю щодо екологічних цілей; визначення можливих чинників змін антропогенного та природного характеру; проведення оцінки впливу проєкту Програми на складові навколишнього середовища та на стан здоров’я й добробут населення; моніторинг фактичного впливу впровадження Програми на довкілля.

  • Заходи, які передбачається розглянути для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування

Під час здійснення стратегічної екологічної оцінки передбачається розглянути заходи для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків для довкілля, визначені законодавством. Згідно з Законом України «Про охорону навколишнього природного середовища» встановлено використання природних ресурсів громадянами, підприємствами, установами та організаціями з додержанням обов’язкових екологічних вимог: раціонального та економного використання природних ресурсів на основі широкого застосування новітніх технологій; здійснення заходів щодо запобігання забрудненню та виснаженню природних ресурсів, негативному впливу на стан навколишнього природного середовища; збереження територій і об’єктів природно-заповідного фонду, а також інших територій, що підлягають особливій охороні; Також будуть враховані заходи щодо раціонального використання природних ресурсів, збереження особливо цінних та унікальних природних комплексів і забезпечення екологічної безпеки, передбачені іншими законодавчими актами у сфері охорони довкілля. Заходи, спрямовані на запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків для здоров’я населення, визначатимуться відповідно до вимог Закону України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення».

  • Пропозиції щодо структури та змісту звіту про стратегічну екологічну оцінку

Звіт про СЕО складається відповідно до статті 11 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку» з урахуванням постанови КМУ №430 від 2 травня 2023 р. «Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру стратегічної екологічної оцінки».

  • Орган, до якого подаються зауваження і пропозиції, та строки їх подання:
  • Зауваження та пропозиції щодо Заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки проекту документу державного планування «Програма соціально-економічного та культурного розвитку Кам'янського району на 2024-2025 роки» громадськість має право надати протягом 10 діб з дня оприлюднення Заяви на офіційному веб-сайті райдержадміністрації. Пропозиції та зауваження, подані після встановленого терміну, не розглядаються.
  • Поштова адреса: 51909, Дніпропетровська обл., м. Кам'янське, вул. Затишна, 3.
  • Електронна пошта: info@kam-rda.dp.gov.ua

 

10.Повідомлення про оприлюднення Заяви про визначення обсягу СЕО:

Оприлюднення Заяви на офіційному сайті Кам'янської районної державної адміністрації (https://kam-rda.dp.gov.ua) від 11.12.2023



Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux